Absolutni zmagovalec v kategoriji: The First MoT

Zaščiti potrošnikom zelo naklonjena britanska spletna stran "HONEST JOHN" je v teh dneh predstavila izsledke zelo zanimive raziskave, ki je povezana z dogajanjem na britanskih tehničnih pregledih…

Ker sem pred nekaj dnevi objavil prispevek, kjer so svoja opažanja o zanesljivosti vozil na podobnih pregledih v Nemčiji obelodanili pri klubu ADAC, bi človek ob objavi zadnje britanske raziskave pričakoval podobne rezultate, vendar temu žal ni tako. Britanci so si pri tej zadnji raziskavi pomagali s podatki, ki jim jih je priskrbela vladna organizacija VOSA (Vehicle Operator and Services Agency), čeprav so bili ti podatki za javnost še pred časom popolnoma nedostopni. Ob tem so analizirali 24,5 milijona MoT (Ministry of Transport) britanskih datotek, ki pričajo o uspešno opravljenih in neopravljenih tehničnih pregledih pri osebnih vozilih in motociklih s starostjo, večjo od treh let. Leta 2008 je na obveznem tehničnem pregledu, ki ga morajo Britanci opraviti enkrat letno, pogrnil vsak peti kandidat.

Novejši podatki, ki prikazujejo obdobje od 1. oktobra 2010 do 30. septembra 2011, kažejo podobno sliko ob obisku prvega obveznega tehničnega pregleda po treh letih starosti avtomobila. Izmed 352.000 avtomobilov, ki so jih Britanci pregledali v tem obdobju, je zopet pogrnil vsak peti testni kandidat. V največ  (164.837) primerih so za neopravljen tehnični pregled poskrbele težave s svetilno in signalno tehniko (nedelujoče luči in smerokazi), na drugem mestu (96.760 primerov) najdemo iztrošene pnevmatike, tretja (82.555 primerov) je nepravilna nastavitev višine pri paru prednjih glavnih žarometov , kot zadnje pa omenjajo težave z voznikovo preglednostjo iz vozila, ker so v 80.605 primerih ugotovili, da niso delovali brisalci ali pranje vetrobranskega stekla, za nekaj padcev na tehničnih pregledih pa so kriva tudi poškodovana vetrobranska stekla.

Ob tem so posebej omenili znamko Suzuki, ki ima med prvimi najbolje uvrščenimi petnajstimi 'Mainstream' modeli različnih proizvajalcev kar 4 svoje serijske modele kot edini proizvajalec. Kompaktni splash, ki ga Japonci izdelujejo tudi za znamki Opel in Vauxhall, pa je postal zmagovalec v skupni razvrstitvi, kjer je dosegel 90-odstotni rezultat. V praksi to pomeni, da kar devet od desetih pregledanih japonskih malčkov ni imelo nobenih težav pri prvem tehničnem pregledu. Tudi mali in simpatični jimny se je odlično odrezal, ker je z 89-odstotnim rezultatom pristal v družbi audija TT in porscheja boxster, kjer si vsi trije delijo drugo mesto v skupnem seštevku. Gran vitara je z 88-odstotnim rezultatom pristala na tretjem mestu, ki si ga deli z Lexusovim modelom IS, hondo CR-V, BMW-jevo serijo 3 in mitsubishijem outlander. Zadnji izmed odlično uvrščenih suzukijev je SX4, ki je dosegel 87-odstotni rezultat in se uvrstil na četrto mesto v skupni razvrstitvi, ki si ga deli z mercedes-benzom SLK, Seatovo alteo, Subarujevo imprezo, toyoto RAV4 in Landroverjevim modelom freelander.

Kot najbolj problematični so bili takrat omenjeni izdelki znamk Chrysler (300, 62-odstotkov vseh pregledanih vozil), Jeep (patriot: 64 %) in Dodge (Caliber: 67 %). Med rezultati, ki rušijo mite o nepokvarljivosti izdelkov določenih znamk pa žal omenjajo tudi modele, ki jih ne bi pričakovali v družbi najslabših. Med njimi so mazda 5 (71 %), ki po mnenju britanskih izvedencev ni nič bolj zanesljiva kot dodge nitro, renault megane in kangoo, citroen C4 picasso, chrysler sebring in peugeot 307. Podobno je tudi z mazdo  RX-8 (73 %), ki se je znašla v družbi Chevroletovega lacettija in tacume. Poleg tega so Britanci razočarani nad kompaktnim volvom V50 in kio carens (74 %), ki sta s slabim rezultatom pristala v družbi alfe 159, peugeota 407 in partnerja, jaguarja XF in BMW-ja X3.

Kot zadnje presenečenje pa lahko omenim Fiatov model bravo (letnik 2008: 76 %), ki je na tej lestvici prehitel nekaj zelo zvenečih imen (volkswagen sharan, peugeot 308, toyota hi-lux, vauxhall / opel antara, renault scenic, MINI one, hyundai coupe in santa fe ter citroen C2) s samo 75-odstotnim dosežkom (25 odstotkov vseh pregledanih vozil je pogrnilo na prvem tehničnem pregledu) in se uvrstil v družbo MINI cooperja, volva XC90, citroenov C3 in C5, Fordovega rangerja in modela S-MAX, vauxhall / opel zafire ter volva S40…

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTOHIŠA JORDAN D.O.O.